Cheiţa de aur
sau
Aventurile lui Buratino
Alexei Tolstoi


        Tolstoi, Alexei. Cheiţa de aur sau aventurile lui Buratino. – Ch. : Flamingo GD, 2001.  128 p.

        Dragi cititori, vă prpunem pentru săptămâna aceasta să lecturaţi cartea Cheiţa de aur sau aventurile lui Buratino de Alexei Tolstoi. 
        Tâmplarul Giuzeppe  găseşte o despicătură de lemn care ţipă cu glas de om. El îi dăruieşte prietenului său Carlo lemnul cuvântător, iar acesta ciopleşte o păpuşă din lemn şi o numeşte Buratino. 
        Vă invităm la bibliotecă să citiţi Cheiţa de aur sau aventurile lui Buratino, care este o carte plină de aventuri şi peripeţii prin care trece eroul principal, Buratino.

        

        Pe când eram încă mic, adică demult, tare-tare demult, am citit o carte care se numea “Pinochio, sau peripeţiile unei păpuşe de lemn” (în limba italiană păpuşa de lemn se numeşte “Buratino”).
        De atunci le povesteam adeseori amicilor mei, fetiţelor şi băieţeilor, aventurile amuzante a lui Buratino. Dar pierduesem cartea pe undeva şi de fiecare dată inventam alte istorioare care nici nu erau în carte.
        Acum, peste mulţi-mulţi ani, mi-am adus aminte de vechiul meu prieten – Buratino – şi mi-am zis să vă povestesc şi vouă, dragi copii, această istorie neobişnuită a omuleţului de lemn.  
Alexei Tolstoi 
