Concurs: Ghici, ghicitoarea mea!

        Astăzi, 22 iulie le-am prezentat copiilor o carte recent intrată în bibliotecă Lumea din jur în ghicitori, de la editura Epigraf. Este o carte bogată în imagini color, iar ghicitorile sunt divizate în câteva compartimente: Cerul şi Pământul; Obiecte, Materiale; Mijloace de transport; Flori, Plante, Copaci; Fructe, Legume; Animale; Insecte; Păsări; Persoane. Profesii; Personaje din poveste; Ghicitori complexe.
Concursurile sunt foarte solicitate de către cititorii mici. Ele îi atrag mereu spre competiţie şi le ridică buna dispoziţie. Concursul de erudiţie cu genericul Ghici, ghicitoarea mea!, a fost binevenit. Copiii au fost foarte activi şi au răspuns, practic, la toate ghicitorile. Am ales ghicitori despre pisici, lupi, şoricei, iepuraşi, arici,  carte, soare, varză etc.

Iese apa din izvoare,
Formând ape curgătoare;
Râurile călătoare 
Varsă apă drept în… (mare)
                       Viscolul a fost înfrânt,
                       Iarba iese din pământ, 
                       Veselă spre noi coboară
                       Buna zână… (primăvară)

 De folos ne-a fost şi noua carte  Lumea din jur în ghicitori, din care cu interes, copiii au lecturat şi poezia de introducere:


Împrejur atâtea sînt –
În cer, apă, pe pământ!
Le-am descris prin ghicitori:
Fructe, animale, flori,
Păsări, gâze şi legume…

Dar am încâlcit anume
Ale noastre mici desene.
Asta poate să însemne
Că-ţi vor fi de ajutor,

Dacă nu ghiceşti uşor.

