Cum să vorbim la telefon

Să vorbim frumos, să ne comportăm frumos, să cunoaştem şi să respectăm bunele maniere este o regulă de aur , care trebuie aplicată în orice împrejurare şi oriunde ne-am afla.

Astăzi, 7 august, am organizat o activitate, în cadrul căreia am discutat cu micii cititori  – Cum să vorbim la telefon
Pentru început, am întrebat participanţii ce reguli cunosc ei pentru a purta o discuţie telefonică. Trebuie să salutăm atunci când telefonăm pe cineva, să ne prezentăm. Dacă la telefon răspunde o persoană străină,  cerem scuze, a precizat o fetiţă.
 În continuare, am prezentat copiilor cartea Bunele Maniere și am discutat despre multitudinea de reguli la această tematică.   De exemplu:
Doar la anumite ore putem da apeluri telefonice. Nu vom suna noaptea, cu excepţia unui caz de maximă urgenţă.
La telefon se vorbeşte doar strictul necesar, nu reţinem interlocutorul şi nu discutăm banalităţi.
Cel care a telefonat este cel ce pune capăt discuţiei, dar există şi situaţii în care facem o excepţie.Dacă avem oaspeţi, ne limităm timpul discuţiilor telefonice, cerându-ne scuze de la cel ce a sunat, dar şi de la oaspete.
Dacă se întrerupe legătura, sună cel ce a telefonat primul.  
Când suntem noi cei sunaţi, nu trebuie să lăsăm să sune telefonul mai mult de cinci ori.
Receptorul trebuie ţinut corect, nu batem cu degetele în receptor şi nu-l aruncăm, ci îl punem cu grijă în furcă.
Dacă asistăm la o convorbire telefonică, nu vorbim despre aceasta cu cel ce a vorbit, dacă persoana nu iniţiază o conversaţie la acest subiect. De asemenea, nu vorbim cu nimeni despre cele auzite.
Dacă am cerut permisiunea să sunăm de la cineva, facem doar scurte comunicări, fără a intra în detalii cu interlocutorul.
Dacă suntem în ospeţie şi sună telefonul gazdei, răspundem doar dacă gazda ne-a rugat să facem acest lucru.


     Acestea şi multe alte recomandări le-am împărtăşit cititorilor noştri, bucuroşi să cunoască reguli noi, pe care le vor aplica pe viitor. 


Deşi ne-am axat pe bunele maniere în timp ce vorbim la telefon, am ţinut să aflăm dacă participanţii cunosc bunele maniere şi în alte situaţii şi i-am rugat să enumere câteva reguli de comportament adecvat. Am fost bucuroşi să constatăm că le cunosc:
Pe stradă, nu strigăm şi nu aruncăm gunoaie. Nu scuipăm. Ne comportăm civilizat.
Dacă vorbim cu cineva, nu ţinem mâinile în buzunar, este nepoliticos.De asemenea, când discutăm cu cineva, privim interlocutorul în ochi.
Dacă strănutăm sau căscăm, ne ducem mâna la gură.
Una dintre cele mai importante regul este să spunem cuvintele magice: vă rog, mulţumesc, poftim. Este bine şi frumos să fim politicoşi.
Participanţii au dat dovadă de cunoaşterea bunelor maniere, remarcând că activitatea de astăzi a fost utilă şi au menţionat că aşteaptă şi alte discuţii educaţia este baza unei societăţi.

Alte postări asemănătoare: 







