Carte frumoasă, cinste cui te-a scris… Încet gândită, gingaş cumpănită. Eşti ca o floare, anume înflorită
Dumitru Matcovschi, prin intermediul operei sale, ne educă, ne instruieşte şi ne face să descoperim lumea în toate nuanţele ei.
Pentru ca micii cititorii să aibă o vară cât mai frumoasă alături de carte, am organizat o oră de lectură – Poezii din cartea Bună dimineaţa, mamă de D. Matcovschi.

Copiii au răsfoit cărţulia frumos ilustrată şi au ascultat poeziile: Ah, fetele mele, Furnica, Melcii, Cântec de leagăn pentru păpuşa Drina, Vioara şi Moş Crăciun.

Participanţii le-au cunoscut pe cele două crăiţe: Două fete, două puie / are tata, jucăuşe… / sunt atât de lăcrimioare, / sunt atât de mărgeluşe!
Furnicuţa a fost şi ea prezentă la ora de lectură. Ea ne-a învăţat să fim harnici, iar suratele ei ne-au învăţat să fim prieteni adevăraţi şi să ne ajutăm semenii: O furnică, o alică / bob de grâu în pom ridică / Şi-ale ei, suratele, / o ajută, toatele!
Din poezia Melcii, am aflat cum îşi petrec ei serile şi că nu sunt chiar atât de singuri cum se zice. Cu ei este greieraşul Puiu, care le cântă la vioară, iar cerul le serveşte drept înveliş.

Împreună cu cititorii , i-am cântat păpuşii Drina un cântec de leagăn. Fetiţele au spus că au şi ele multe păpuşi şi în fiecare seară, le cântă păpuşilor şi jucăriilor de pluş.
Am cântat şi la vioară cu Puiu, îngânând un cântec dulce şi frumos, despre soare, flori şi horă. 



     La finele activităţii, ne-am convins încă  o dată că Moş Crăciun e cel mai bun, citind poezia Moş Crăciun. Alături de el, am călătorit cu toţii într-o lume de poveste, urându-le tuturor  La mulţi ani şi spunându-le scumpilor părinţi:

Bună dimineaţa, mamă,

Bună dimineaţa, tată!


Astfel, cartea cu poezii a scriitorului D. Matcovschi, ajută copiii să înveţe frumosul, mila, generozitatea, prietenia şi responsabilitatea. Acest lucru l-au învăţat şi participanții la activitate în urma acestei lecturi
