Astăzi, 21 septembrie, biblioteca a dat startul Săptămânii uşilor deschise. Un început reuşit al săptămânii ne-a adus în dar vizita elevilor clasei a I-A de la Liceul Teoretic ,,Mihail Kogălniceanu”, însoţiţi de învăţătoarea Lilia Gherasimov. Ei au rămas impresionaţi de bogăţia spirituală a bibliotecii, fiind ghidaţi de noi, bibliotecarii, care am prezentat biblioteca şi am promovat colecţia, serviciile bibliotecii noastre şi a  BM ,,B. P. Hasdeu”. De mare succes s-a bucurat expoziţia de carte Cartea bună lume-adună.

           După ce li s-au prezentat minuţios toate expoziţiile şi compartimentele din sala pentru copii. Elevii au avut ocazia să participe la concursul 5 motive pentru care citesc. Organizatoarea, Elena Morari, i-a antrenat într-o discuţie despre importanţa lecturii şi motivele, pentru care trebuie să citim. Participanţii s-au întrecut în a oferi răspunsuri despre motivele, pentru care ei citesc:

·         
           Dezvoltăm memoria;
·         Îmbogăţim vocabularul;
·         Căpătăm mai multe cunoştinţe;
·         Ne dezvoltăm imaginaţia;
·         Citind, ne relaxăm;
·         E mai bine să citim, decât să privim TV;
·         Lectura ne educă;
            Ne face mai deştepţi;
·             Citind, aflăm multe curiozităţi;
·            Fiecare carte ne învaţă lucruri noi;
·           Cărţile mă ajută să călătoresc în lumi de vis, cu prinţese şi prinţi;
·           Lectura mă face să trec prin multe aventuri;
·           Îmi place timpul când citesc, pentru că îl petrec cu părinţii;
·           Eu citesc mult, pentru că mă ajută să vorbesc şi să scriu corect etc.

         Am apreciat dragostea elevilor pentru lectură şi chiar, dacă ei abia au păşit în lumea cunoştinţelor, am aflat că mulţi copii citesc deja bine şi foarte bine. Pentru a-i stimula să citească în continuare, le-am oferit şi mici daruri, precum şi materiale promoţionale, elaborate de BM ,,B. P. Hasdeu.”


